Tværgående digital indsats satte skub i app-downloads

PlusKort er et fordelsprogram for mere end 1 mio. medlemmer fra forskellige fagforeninger under Fagbevægelsens Hovedorganisation. Med PlusKort får medlemmerne rabatter hos en bred vifte af virksomheder – fra kulturelle oplevelser og ferier til forsikringer, værkstedsregninger og fitness-abonnement. Men selvom samtlige medlemmer kan bruge fordelsprogrammet, er der mange medlemmer, som glemmer, at det eksisterer.

Derfor lagde vi sammen med vores søsterselskab Apartof_Bording Danmark og PlusKort en strategi for at udbrede kendskabet til fordelsprogrammet, med det konkrete mål at få flere til at downloade PlusKort-appen. Dette var særlig relevant, da PlusKort fra årsskiftet 2023/2024 udfasede deres fysiske rabatkort og overgik 100 % til deres app.

For at give indsatsen et stærkt kommunikationsmæssigt udgangspunkt udviklede Apartof_Bording Danmark et kreativt koncept, PlusKort’sk. Konceptet blev brugt på tværs af al content, så der var tydelig sammenhæng i alle PlusKorts annoncer, og der hurtigt kunne udvikles nye tekster og grafikker.

Med det stærke content i hånden stod Cognito Digital for eksekveringen af den digitale strategi og opgaven med at sikre, at alle de strategiske budskaber og content kom ud til de helt rette målgrupper.

43 mio. eksponeringer, 600.000 klik

Gennem en kombination af Meta-kampagner, Google Ads og strategiske nedslag med Programmatic-annoncering lykkedes det os at skabe øget opmærksomhed på PlusKort og medvirke til flere downloads og logins i PlusKort-appen.

Annonceringen havde et konstant Always On-spor og blev suppleret med særlige sæson- og højtidskampagner. Vi testede, evaluerede og justerede løbende indsatserne og fordelingen af annoncekroner på de forskellige digitale platforme, så budgettet hele tiden blev målrettet den kanal, der gav de bedste resultater.

Resultater

  • Over 15 millioner eksponeringer og mere end 150.000 klik via Meta-kampagner
  • Over 23 millioner eksponeringer og mere end 425.000 klik via Google Ads
  • Over 5 millioner eksponeringer og mere end 10.000 kliks via Programmatic
  • Kampagnen har medvirket til flere downloads, logins i PlusKort-appen, øget omsætning hos samarbejdspartnere, og fagforbundene har kunne bruge kampagnen til at understøtte deres organiseringsarbejde.