Få overblik over dine kontoaktiviteter

I Cognito Digital tror vi på at skabe transparens på det danske marked for Performance Marketing bureauer. I denne artikel vil du lære, hvordan du kan tjekke ændringer på din Facebook annoncekonto og Google Ads konto. På den måde slipper du for at vente på et månedligt statusmøde og kan i stedet for selv følge med i, hvad dit bureau arbejder på.

Hvorfor denne artikel?

I Cognito Digital tror vi på vores kunder – og på deres forretning. For mange af vores kunder er gennemsigtighed i bureaubranchen en svær ting og vi vil med denne artikel gerne gøre det muligt for alle, at følge med i aktiviteterne på deres betalte kanaler, som Google Ads og Facebook.

Vi må understrege at du i hver historiklog kan se ændringer foretaget direkte på hhv. dine Facebookkampagner og Google Ads kampagner, men husk at et Performance Bureaus arbejde også ofte er baseret på kommunikation, strategi, kreativer, møder, planlægning, produktudvikling m.v. og disse timer vil selvfølgelig ikke fremgå af din historiklog på din Facebook annoncekonto eller Google Ads konto.

Facebook aktivitetshistorik / Activity Log

Find frem til de seneste ændringer på din Facebookkonto og få overblik over, hvad der har været af aktivitet på din konto. Det kræver selvfølgelig at du har adgang til din Facebook annoncekonto (hvis du ikke har, skal du bede om at få det).

Sådan finder du din Facebook aktivitetshistorik:

  1. Log ind på din Annoncekonto
  2. Gå til “Annonceadministrator”
  3. Klik på enten Kampagner, Annoncesæt eller Annoncer.
  4. Klik for at markere feltet ud for den kampagne, det annoncesæt eller den annonce, du vil se.
  5. Klik for at åbne sidepanelet til højre
  6. Vælg filtre i rullemenuerne for at tilpasse din aktivitetshistorik.

Vi forklarer de forskellige typer her:

  • Budgetter: Nogle har ændret på kampagne- eller annoncesæt budgetter. Dette kan både være livstil, dagligt budget, m.fl.
  • Tidsplaner: Fx hvornår forskellige kampagner går i gang og hvor længe, de kører.
  • Målretninger: Se hvem du rammer / ændringer til dette
  • Mange flere.

Hvad betyder “Af:”?

Det er den person, som har foretaget en ændring. Det er netop her du bør være opmærksom. Ændringer foretaget af Facebook gælder ikke som aktivitet fra et bureau, men Facebook kan fx sætte en annonce fra “Til gennemgang” til at være “Godkendt” eller “Aktiv”

Kig efter navnet på dit bureau eller specialister, som burde forekomme under “Af:” kolonnen. Gå evt. tilbage i din tidsperiode for at se, hvornår de sidst foretog en ændring hvis de ikke fremgår.

Google Ads Ændringshistorik / Change Activity Log

På samme måde som med Facebook findes der en ændringshistorik til Google Ads. I guiden her viser vi dig, hvor nemt det er at følge med i aktiviteten på ens Google Ads konto.

  1. Log ind på Google Ads https://ads.google.com/
  • Klik på din konto
  • Klik på “Kampagner”
  • Klik på “Ændringshistorik”
  •  Forklaringer:
    1. Datoperiode. Prøv at tage 1 måned af gangen.
    2. Personen, som har foretaget en ændring
    3. Ændringen som blev foretaget på kontoen
    4. Kampagnen som ændringen blev foretaget i
    5. Det totale antal ændringer i givne tidsperiode

Din forretning og din gennemsigtighed

Selv med mange ændringer på en Google konto eller en Facebook konto, kan man stadig godt være i tvivl om man har det rigtige setup. Husk på at du altid kan få en gratis gennemgang hos Cognito Digital, hvor du om ikke andet får nogle gode råd med på vejen.

Skal vi hjælpe dig med digital markedsføring?

Udfyld kontaktformularen nedenfor og så kontakter vi dig helt uforpligtende.

  • Hidden
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.