Hvad er Bing?
Bing er Microsofts online søgemaskine og er den næststørste søgemaskine i verden. De er den nærmeste konkurrent til Google inden for online søgninger, og tiltrækker omkring en milliard besøgende hver måned. Seneste data viser, at Bing dækker mellem 2,5 til 3% af de globale søgninger på nettet. Sammenlignet med Google, som har en markedsandel på omkring 92 til 93% af søgemaskinemarkedet.
Hvorfor skal man annoncere på Bing?
Annoncering på Bing er ikke altid relevant for alle virksomheder, da Google har en markedsandel langt større end Bing. Derfor er der somme tider begrænset potentiale på Bing, men selvom Bing har en mindre volumen end Google, kan der stadig være resultater at hente. Ofte ser vi en højere CTR (procentdel af visningerne, der bliver til kliks) og billigere konverteringer på Bing end på Google, da platformen er overset og konkurrencen er lavere. Derfor kan det være en god idé at bruge Bing-annoncering som et supplement til Google-annoncering, men vi anbefaler ikke at bruge Bing som den eneste platform, da der er en lavere volumen sammenlignet med Google.
I hvilke lande er Bing størst?
Som den klart største søgemaskine på markedet har Google den største andel af søgningerne globalt. Ikke desto mindre har Bing en større markedsandel i visse lande som Canada, USA, Storbritannien, Australien og Frankrig. I USA tegner Bing sig for omkring 6,6% af alle søgninger, mens det er mellem 4% og 5% i Canada, Storbritannien, Australien og Frankrig.
Kilde: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share
Hvilke kampagnetyper findes der i Microsoft Advertising?
Search Ads
Med Search Ads har du mulighed for at blive vist på relevante søgninger, ved at vælge relevante søgeord og oprette tekstannoncer, som vises når brugerne søger efter de angivne søgeord. Microsoft Advertising tilbyder også et søgeordsværktøj ligesom Google Ads, der hjælper dig med at finde relevante søgeord og give dig indsigt i antallet af søgninger på de specifikke søgeord.
Hvis du allerede bruger søgeannoncer på Google Ads, kan du nemt importere disse til Microsoft Advertising og spare tid på opsætning. Search Ads i Microsoft Advertising er stort set identiske med dem i Google Ads, så hvis du allerede er fortrolig med Google Ads, er det nemt at komme i gang.
Shopping Ads
På Bing har du også mulighed for at oprette shopping annoncer, som du måske kender fra Google Ads. Shopping annoncer vises på relevante Bing-søgninger og indeholder et billede af produktet, titlen, en beskrivelse og prisen på det specifikke produkt. Disse annoncer giver brugerne en visuel repræsentation af produktet og dets pris, før de klikker på annoncen.
Du kan oprette to typer shopping annoncer på Bing, det er henholdsvis standard shopping annoncer og smart shopping annoncer. De standard shopping annoncer ligner dem, som man kender fra Google. De smarte shopping annoncer giver dig mulighed for at bruge automatisk budgivning, så du kan målrette mod de brugere, der er mere tilbøjelige til at købe. Shopping annoncer genereres automatisk ud fra produkterne på din webshop.
Hvis du allerede bruger shopping annoncer på Google Ads, kan du let importere dem til Bing med få klik. Dine standard shopping kampagner overføres som standard shopping kampagner på Bing, og hvis du bruger Performance Max kampagner på Google Ads, overføres de som Smart Shopping kampagner.
Audience Ads
Den sidste kampagnetype, du kan vælge i Microsoft Advertising, er Audience Ads. Disse billede annoncer vises på platforme som MSN, Outlook og Microsoft Edge og giver dig mulighed for at målrette specifikke målgrupper, når de besøger disse platforme. Du kan tilpasse annoncens billede og tekst efter dine behov. Audience Ads minder om Google Display Ads og programmatiske annoncer.
Vil du gerne i gang med Microsoft Advertising?
Hvis du overvejer at teste søgeannoncer og shopping annoncer på Bing eller Audience Ads, så står vi klar til at hjælpe dig med at komme godt i gang. Kontakt os for en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Microsoft Advertising.
Du kan kontakte os på telefon: +45 29 77 33 11 eller på mail: kontakt@cognitodigital.dk