Dansk Psykologisk Forlag

Dansk Psykologisk Forlag blev stiftet i 1949 af en gruppe skolepsykologer med det formål at udvikle prøvematerialer og bøger, der kunne støtte dem i deres arbejde med børn og unge. Der var brug for deres udgivelser, og lige siden har forlaget været en toneangivende aktør på det psykologiske og pædagogiske felt.

Samtidig udvikler og sælger Dansk Psykologisk Forlag også undervisningsmaterialer og prøver til folkeskolen.

Udfordringen

I juli 2021 lancerede Dansk Psykologisk Forlag deres nye webshop for at forsøge at skabe mere direkte salg for bogudgivelser inden for psykologi, pædagogik og organisation, samt gøre det nemmere for blandt andet folkeskoler at købe undervisningsmateriale. Udfordringen var at vækste salget via webshoppen både for undervisningsmateriale men også for bogudgivelser inden for psykologi, pædagogik og organisation.

DPF logo

Hvad har udviklingen været siden vi startede samarbejde?

Siden vi overtog kontoen har vi set en rigtig god fremgang på de enkelte kanaler, men også på den overordnede performance for webshoppen. Vi har i løbet af de første 6 måneder vækstet omsætningen med 333% sammenlignet med de forgange 6 måneder.

I løbet af de første 6 måneder af samarbejdet har vi også formået at sætte en ny omsætningsrekord på en enkelt måned. Hvis vi sammenligner den nye omsætningsrekord med rekorden fra før vi overtog, så er den tidligere rekord blevet slået med 566%.

Eftersom vi i de første måneder så en god fremgang i performance, har vi løbende haft dialog om budgettet og vi blev ret hurtigt enige om at skrue op for at vækste webshoppen yderligere. Det betyder at vi i de 6 måneder har haft en stigning i spend på 214%.

Da vi overtog ansvaret for markedsføringen af webshoppen lå den overordnede ROAS (Return On Ad Spend) på 12,67. Dette er beregnet på baggrund af webshoppens omsætning divideret med brugte annoncekroner på tværs af alle kanaler. I løbet af de seneste 6 måneder har vi også set en stor fremgang i ROAS, som i denne periode er steget til 19,69.